Marketing
Metcalfov zakon Biografija Roberta Metkalfa
Autor: MilanS
23.10.2023. 12:42
Dostupni jezici: srpski

Metcalfov zakon Biografija Roberta Metkalfa

Robert (Bob) Metkalf rođen je 7. Aprila 1946. godine u SAD-u. Diplomirao je na Massachusetts Institute of Technology (MIT). Zatim je na Harvardu započeo izučavanje matematike. Bio je inžinjer elektrotehnike koji je ko-izmislio Ethernet (kompjuterska mreža), osnovao 3com (kompjuterska mreža) i formulisao zakon poznat pod nazivom Metkalfov zakon. Od januara 2006. godine on je generalni partner udruženja Polaris Partners.

Počevši od januara 2011. godine on je na poziciji profesora elektrotehnike i direktora za inovacije na Univerzitetu Teksas u Ostinu. Pored svih nagrada i dostignuća, Metkalf je možda najpoznatiji zbog njegovog predviđanja 1995. godine o katastrofičnom kolapsu koji će zadesiti Internet naredne godine.

Dobitnik je mnogih nagrada kao što su IEEE Medal of Honor 1996. godine, Marconi nagrada 2003., zatim nagrada National Medal of Technology koju mu je uručio lično tadašnji predsjednik Džordž Buš na ceremoniji održanoj u Bijeloj kući marta 2003. godine.

Karijera

Dok je odrađivao svoj doktorat vezano za kompjuterske nauke istovremeno je radio projekat za Massachusetts Institute of Technology pod nazivom MAC (Mathematics and Computation). U tom poslu je bio odgovoran za pronalaženje odgovarajuće mreže koja bi povezivala MIT minikompjutere sa ARPA mrežom.

Metkaalf je bio toliko oduševljen ARPA mrežom da je to postala tema njegove doktorske disertacije. Međutim, ta njegova prva verzija nije bila prihvaćena. 1973. godine Matkalf je radio na Xerox PARC kada su on i David Boggs izumili Ethernet koji je u početku predstavljao standard za povezivanje računara na kratkim rastojanjima.

 Datum koji je Metkalf odredio za zvanični dan nastajanja Eherneta bio je 22. Maj, dan kada su izdali dopis pod nazivom ,,Alto Ethernet“ koji je sadržao grubu shemu kako će Ethernet funkcionisati. Godine 1979. Metkalf je počeo da radi za PARC i tada je osnovao 3Com – proizvođač računara sa mrežnom opremom. 1980. godine dobio je ACM – Grace Hopper nagradu za doprinos razvoju lokalnih mreža, posebno za Ethernet.

Deset godina kasnije izgubio je okršaj sa Bilom Krausom u borbi za direktora 3Com-a. U novembru 2010. godine izabran je da vodi inovacionu inicijativu na Univerzitetu Teksas u Ostinu.

Metkalfov zakon

Metkalfov zakon je, jednostavno rečeno, način da se izračuna vrednost jedne mreže.

 Efekat mreže glasi da je vrednost svakog potencijalnog člana proporcionalna broju drugih pojedinaca sa kojim je ta osoba povezana.

Ovaj zakon objašnjava zašto Internet, a naročito sajtovi za društveno umrežavanje, pružaju priliku marketarima da stvore nevjerovatnu vrednost i povraćaj od uloženog kapitala putem viralnog marketinga. Što više međusobnih veza i načina za dijeljenje postoji među ljudima, to se informacije lakše i brže šire i dijele.

 Viralni internet predstavlja pokušaj da se ostvari vrijednost koja prevazilazi troškove. Uz pomoć efekta mreže, marketari mogu da ostvare daleko veću vrijednost od troškova. To je zato što vrijednost eksponencijalno raste u zavisnosti od broja ljudi koje viral dosegne, dok pritom troškovi ostaju fiksni. (Nakon što je postao dostupan korisnicima iz čitavog svijeta, za Facebook je počeo da važi Metkalfov zakon, prema kojem će društvena mreža, što više korisnika ima postati privlačnija za ljude koji razmišljaju o tome da joj se pridruže).

Metkalfov zakon kaže da je vrijednost telekomunikacione mreže proporcionalna kvadratu broja povezanih korisnika sistema.

Metkalfov zakon je prvobitno predstavljen je 1980. godine, ne u smislu korisnika, nego u smislu ,,kompatibilnog komuniciranja uređajima“ (faks mašine, telefon…). Originalna namjera ovog zakona bila je da opiše Ethernet kupovinu i veze. Zakon je bio povezan i sa ekonomijom i biznis menadžmentom, posebno sa konkurentnim firmama koje žele međusobno da se povežu. Metkalfov zakon karakteriše mnoge mrežne efekte komunikacijskih tehnologija i mreža kao što su Internet, društvene mreže i World Wide Web. Bivši američki predsjednik Federalne komisije za komunikacije Reed Hundt rekao je da ovaj zakon daje najviše razumijevanja za funkcionisanje Interneta. Ovaj zakon odnosi se na činjenice.

Zakon je često ilustrovan na primjeru faks mašine: jedna faks mašina je beskorisna, ali vrijednost svake faks mašine se povećava sa ukupnim brojem faks mašina u mreži, jer se ukupan broj ljudi sa kojima svaki korisnik može da razmjenjuje i šalje dokumente povećava. Isto tako, u društvenim mrežama, kako je veći broj korisnika servisa, veća je vrijednost servisa zajednici. Pored teškoće kvantifikacije vrijednosti mreže, matematičko opravdanje za Metkalfov zakon jeste potencijalni broj kontakata, tj. tehnološka strana mreže. Međutim, društvena korisnost mreže zavisi od broja čvorova u kontaktu.

Ukoliko postoje jezičke barijere ili neki drugi razlozi zašto veliki dio mreže nije u kontaktu sa onim drugim dijelom, efekat može biti umanjen. Osim toga, Metkalfov zakon pretpostavlja da vrijednost svakog čvora jednako vrijedna. Ako to nije slučaj, na primjer, u društvenim mrežama ako korisnici koji se priključuju kasnije koriste mrežu manje od onih koji su se ranije priključili, onda korist od svakog dodatnog korisnika može biti smanjena.

Uprkos mnogim raspravama o značaju i ispravnosti Metkalfovog zakona, nema dokaza zasnovanih na vjerodostojnim podacima koji bi opovrgnuli značaj ovog zakona.

 Metkalfov Zakon - Ključna Tačka za Razumevanje Vrednosti Mreže

Metkalfov Zakon u Praksi: Razumevanje Vrednosti Mreža

Metkalfov zakon je jednostavan, ali moćan princip koji se može primeniti na različite aspekte tehnologije, poslovanja i društvenih mreža. Ključne tačke ovog zakona u praksi uključuju:

Vrednost Raste Sa Brojem Korisnika: Osnovna ideja Metkalfovog zakona je da što više korisnika koristi mrežu, to je ona vrednija. Ovo se jasno vidi na primeru društvenih mreža kao što je Facebook, gde se povećanje broja korisnika direktno odražava na veću vrednost platforme.

Brže Širenje Informacija: Kako se mreža širi i povećava, informacije se brže šire među korisnicima. Ovo je ključno za razumevanje viralnog marketinga i širenja sadržaja putem društvenih mreža.

Efikasan Marketing: Metkalfov zakon omogućava marketarima da ostvare veću vrednost od svojih ulaganja putem efekta mreže. Širenje informacija i promocije putem mreže postaje efikasnije što više korisnika učestvuje.

Primena u Mlm-u: Za one koji se bave mlm-om, razumevanje Metkalfovog zakona je ključno. Širenjem mreže i povećanjem broja članova, raste i vrednost sistema, što može voditi do većeg uspeha.

Iako postoje rasprave o tačnosti Metkalfovog zakona, njegova primena u stvarnom svetu jasno pokazuje da se vrednost mreža povećava kako se mreža širi. To je ključna lekcija za one koji žele da razumeju moć mreže i kako je iskoristiti u svojim poslovnim poduhvatima.

Zaključak - Moć Metkalfovog Zakona u Poslovanju i Društvenim Mrežama

Metkalfov zakon je i dalje ključna tačka za razumevanje vrednosti i moći mreža, bilo da se radi o internetu, društvenim mrežama ili mlm-u. Razumevanje kako se vrednost mreže povećava sa brojem korisnika može biti presudno za ostvarivanje uspeha u modernom poslovanju.

Iako postoje rasprave o tačnosti ovog zakona, njegova primena u stvarnom svetu jasno pokazuje da se vrednost mreža povećava kako se mreža širi. To je ključna lekcija za one koji žele da razumeju moć mreže i kako je iskoristiti u svojim poslovnim poduhvatima.

Kako Metkalfov Zakon Oblikuje Mreže i Društveno Umrežavanje

Mreže i Efekat Metkalfovog Zakona

Metkalfov zakon karakteriše mnoge mrežne efekte komunikacijskih tehnologija i mreža kao što su Internet, društvene mreže i World Wide Web. Ovaj zakon se odnosi na činjenice i može se ilustrovati na primeru faks mašine: jedna faks mašina je beskorisna, ali vrednost svake faks mašine se povećava sa ukupnim brojem faks mašina u mreži. Ovaj princip se takođe primenjuje na društvene mreže, gde što više korisnika koristi platformu, to je ona vrednija zajednici.

Međutim, važno je napomenuti da Metkalfov zakon pretpostavlja da su svi korisnici jednako vredni. U stvarnosti, neki korisnici mogu biti aktivniji ili produktivniji od drugih, što može uticati na vrednost mreže.

Izazovi i Rasprave o Metkalfovom Zakonu

Iako Metkalfov zakon ostaje ključan za razumevanje vrednosti mreža, postoje izazovi i rasprave u vezi sa njim. Na primer, postoji pitanje kvantifikacije vrednosti mreže i kako tačno meriti njenu efikasnost. Takođe, ako postoje jezičke barijere ili druge prepreke koje sprečavaju deo mreže da bude u kontaktu sa drugim delom, efekat mreže može biti umanjen.

Osim toga, Metkalfov zakon pretpostavlja da su svi čvorovi u mreži jednako vredni. U stvarnosti, to može biti drugačije, naročito u društvenim mrežama gde novi korisnici možda nisu tako aktivni kao stariji korisnici.

Zaključak - Metkalfov Zakon: Temelj Moći Mreže

Metkalfov zakon i dalje ostaje ključan za razumevanje vrednosti i moći mreža, bilo da se radi o internetu, društvenim mrežama ili poslovanju putem mreže. Iako postoje rasprave i izazovi u vezi sa njim, primena ovog zakona u stvarnom svetu jasno pokazuje da se vrednost mreža povećava kako se mreža širi. To je ključna lekcija za one koji žele da razumeju moć mreže i kako je iskoristiti u svojim poslovnim poduhvatima.

Zaključak

U zaključku, Metcalfov zakon i karijera Roberta Metkalfa predstavljaju ključne tačke za razumevanje vrednosti mreža, kako u tehničkom, tako i u poslovnom kontekstu. Ovaj zakon oblikuje način na koji komuniciramo, poslujemo i povezujemo se u digitalnom svetu. Razumevanje Metkalfovog zakona može biti ključno za postizanje uspeha u mlm industriji i u svim aspektima društvenog umrežavanja.

Nastavljajući da se oslanjate na ovaj zakon i razumevajući njegovu primenu u stvarnom svetu, možete bolje iskoristiti potencijal mreža i postići uspeh u današnjem digitalnom pejzažu.

Limes proizvodi gde kupiti?

Limes proizvode možete kupiti putem shopa na sajtu https://marketing.limespi.rs/Shop

 

Izaberete proizvode i popunite svoje podatke za slanje ili uključenje i mi vas kontaktiramo kako bi lakše mogli da vam pomognemo.

 

Cenovnik limes proizvoda

Cenovnik Limes proizvoda možete da nađete OVDE

Izaberet u kojoj državi vas interesuju cene Lime sproizvoda i izaberete diskont i dobijete cene za sve proizovde.

Limes katalog 2023 srbija

Katalog Limes 2023 možete da preuzmete u pdf formatu klikom OVDE ZA PDF LIMES KATALOG

 

Posao limes

Međunarodna biohemijska kompanija osnovana 2000. godine u Staničenju na obroncima Stare planine čije proizvode na bazi lekovitog bilja koriste brojna domaćinstva u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Makedoniji  i okolnim zemljama Balkana. Sa nekoliko desetina zaposlenih, nekoliko stotina kooperanata i nekoliko desetina hiljada saradnika u distributivnoj mreži, beleži svake godine izuzetan ekonomski rast.

 

2. LIMES MARKETING SISTEM

Firma koja nam nudi administrativnu i pravnu logistiku, preko koje se distribuiraju proizvodi do svakog saradnika i koja nam obezbeđuje redovan obračun bodova i ličnih primanja.

 

3. VAŠ SPONZOR I GORNJA SPONZORSKA LINIJA

To su ljudi koji su Vas uveli u posao, koji su spremni da Vam pomažu i koji imaju interesa da Vas nauče i učine uspešnim. Oni znaju da koračaju koracima uspeha, pratite ih, cenite i poštujte.

 

4. VI

Vi ste jedina nepoznanica među partnerima u ovom poslovnom projektu. Sve je drugo apsolutno provereno i dokazano je da funkcioniše.

 

Možda još niste potpuno sigurni da Vi to možete, ali smo ubeđeni da ćete doneti odluku da hoćete da naučite.

 

Ako tako odlučite, onda smo uvereni da ste prava osoba koju tražimo.

 

Klikom na llink Limes uključenje brzo popunite upitnik za uključenje.

 

Kako postati Limes saradnik?

Postanite Limes saradnik – clan, distributer klikom na link OVDE i za 5 minuta popunite kontakt formular i bićete kontaktirani u roku 24-48 sati.

Uključi se u Limes Srbija klikni  OVDE

 

Uključi se u Limes Hrvatska OVDE

 

Uključi se u Limes Crna Gora OVDE

 

Uključi se u Limes Bosna i Hercegovina OVDE

 

Uključi se u Limes Makedonija OVDE.

 

 

Sve proizvode iz Limesa možete direktno naručiti i to:

1.mejlom e-mail: limesproizvodicom@gmail.com

2.pozivom na +381 63 342 380

3.klikom na izbor diskonta tj.zemlje gde vam najviše odgovara naručivanje OVDE

Dodatni posao u Limesu

Da bi znao očemu se radi popuni dole klikom na link anketu za BESPLATNU KONSULTACIJU


Link za besplatnu konsultacija
https://forms.gle/6nL9vRmShwNHs5XG7

 

Kako napraviti svoj blog - sajt za reklamu posla?

Obrati pažnju!

Tvoj ulog je 45$ jednokratno
Članarina za Učionicu 15$ i Video kurs 30$
Zatim plaćaš 15$ mesečno sve dok to želiš

Obuka za početnika u biznisu i marketingu

KLIKNI OVDE ZA VIDEO KURS

 

Limes prodavnica

Prodavnica Limes proizvoda možete da nadjete online i klikom na link PRODAVNICA LIMES

Ili putem saradnika pozivom na telefon +381 63 342 380

Limes proizvodi akcija

Akcije u Limesu su povremeni na mesečnom i dnevno nivou.

Stalne akcije u Limesu su na mesečnom nivou i sve akcije se odnose na saradnike  LMS (Limes Marketing Sistema)

Da bi dobili popuste i učestvovali na akcijama uključi se klikom OVDE

 

Kako registrovati novog člana u Limes?

U Limes možete da registrujete novog člana klikom OVDE